نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

تقاطع مرگ|نبود خروجی، تقاطع هفت حوض- قائم مشهد را  با تصادفات دلخراش روبه رو کرده است

  • کد خبر: ۱۲۸۶۷۴
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
تقاطع مرگ|نبود خروجی، تقاطع هفت حوض- قائم مشهد را  با تصادفات دلخراش روبه رو کرده است
صدای آژیر ماشین آتش نشانی بلند می‌شود. خودرو امدادی باسرعت به طرف محل حادثه درحال حرکت است، اما همین که در انتهای بولوار کوشش به تقاطع هفت حوض و قائم می‌رسد، همه چیز به یک باره متوقف می‌شود.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز، ترافیک بی سروسامانی که این روز‌ها با بازگشایی مدارس و تغییر ساعات کار ادارات دوچندان شده است، نیز برای این تقاطع بیگانه نیست. سخن از تقاطع خطرآفرینی است که به گفته شهروندان، ساخت غیرمهندسی آن موجب شده است دست کم در هر هفته، تصادف رخ دهد؛ تصادفاتی که گاه منجر به فوت می‌شود و بار‌ها خودرو‌های اورژانس، آتش نشانی و حتی پلیس به دنبال توقف اجباری، در تله ترافیکی این تقاطع به دام افتاده اند.

قصه پرغصه تقاطع پرتردد هفت حوض-قائم که این روز‌ها دیگر درمیان شهروندان و گردشگران مسیر هفت حوض به تقاطع مرگ معروف شده است، بهانه‌ای شد تا این بار در تریبون مردمی به سراغ عابران، شهروندان و رانندگان عبوری در این تقاطع برویم.

رئیس شورای اجتماعی محله سیدی، راوی اصلی مصیبت‌های تقاطع مرگ است. رحیم دولتی مقدم با بیان اینکه اهالی محله سبحان و ریاضی به بولوار هفت حوض دسترسی ندارند، می‌گوید: بعد از ایجاد بولوار هفت حوض، مسیر دسترسی اهالی محله سبحان و هفت حوض قطع شده است و مردم اکنون برای رسیدن به هفت حوض، باید از کوچه‌های تنگ و باریک محلات سبحان و ریاضی عبور کنند.

بولوار سبحان خروجی ندارد

او ادامه می‌دهد: این مسئله باعث شد در جریان همین ترددها، درگیری‌ها و نزاع‌های خیابانی و تصادفات بیشتر شود. پیشنهاد می‌کنیم مسئولان شهری حداقل خروجی بولوارسبحان به سمت بولوار هفت حوض را باز کنند تا دسترسی مردم آزاد شود.

همراه شهروندان به ایستگاه ۱۳ آتش نشانی شهرداری مشهد می‌رویم.  هادی کمالی، مسئول شیفت است. او با گلایه از خیابان‌های تنگ و نبود دسترسی‌های مناسب می‌گوید: اگر یک ماشین آتش نشانی در حالت عادی با سرفاصله ۵ دقیقه به محل حادثه می‌رسد، به دلیل وضعیت نامناسب راه‌ها در این مسیر، این خودرو معمولا با تاخیر بیش از ۱۰ دقیقه به مکان حادثه می‌رسد؛ زیرا در محدوده سبحان، خروجی وجود ندارد.

کمالی با بیان اینکه بیشتر امدادرسانی‌ها از سبحان ۱۳ انجام می‌شود، می‌گوید: بیشتر اوقات داخل خیابان سبحان ۱۳ خودرو‌ها دوبله پارک شده اند و به دلیل کم عرض بودن خیابان، سرعت رسیدن خودرو امدادی کاهش می‌یابد. چند سرعت گیر هم در این مسیر وجود دارد. حتی گاهی حین ماموریت، تصادف رخ می‌دهد. اگر انتهای خیابان سبحان باز شود، دسترسی به بولوار هفت حوض، انتهای خیابان قائم، ایمان و کوشش بهتر می‌شود و ما مشکلی در امدادرسانی نخواهیم داشت.

ناایمن بودن تقاطع هفت حوض و قائم

سالارزاده، یکی دیگر از اهالی سیدی است که ما را تا بولوارقائم راهنمایی می‌کند. سخن از معضلی اساسی در این محدوده است؛ مشکلی مهندسی که هر هفته شهروندان بسیاری را تا حد مرگ پیش می‌برد. او‌ می‌گوید: مشکل اساسی در تقاطع هفت حوض-قائم آن است که این تقاطع، غیرمهندسی ساخته شد؛ زیرا قوسی زائد در وسط خیابان ایجاد شده است که این امر، باعث تداخل ماشین‌ها و بروز تصادف می‌شود.
او بیان می‌کند: معمولا هر هفته شاهد تصادف و مرگ ومیر هستیم. این مسئله را چندین بار با مسئولان شهری هم مطرح کرده ایم، ولی تا الان هیچ اقدامی انجام نگرفته است. این خیابان چقدر باید کشته بدهد تا مسئولان فکری اساسی کنند؟

بن بست دایی

این شهروند به بولواردایی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: مردم با افتتاح بولوار هفت حوض مخالف بودند؛ تنها اتفاق خوبی که این افتتاحیه داشت، این بود که به حرکت اتوبوس ها، در مسیر، در دو نوبت صبح و عصر سرعت می‌بخشید، اما درکل برای منطقه قائم هیچ سودی به همراه نداشت.

او ادامه می‌دهد: قرار بود با افتتاح بولوارهفت حوض، بولوار دایی ورودی وخروجی داشته باشد تا حجم ترافیکی چهارراه قائم و مهدی کم شود، اما هنوز هم با این حجم ترافیک روبه رو هستیم. سالارزاده اظهار می‌کند: یک ورودی برای بولواردایی تعبیه نمی‌شود، اما از آن استفاده نمی‌شود. ظاهرا پلیس راهور مخالف بازگشایی است. پلیس معتقد است، چون این ورودی سر پیچ ساخته شده است و عملا باعث کند شدن سرعت خودرو و پیچ خودرو به داخل معبر فرعی می‌شود، بازگشایی آن خطرناک است.

توقف در اجرای مسیر دسترسی سبحان

در پاسخ به درخواست‌های شهروندان، شهردار منطقه ۷ مشهد توضیحاتی را بیان می‌کند. او‌ می‌گوید: انتهای خیابان‌های سبحان و ریاضی طبق طرح ترافیکی، به خیابان هفت حوض دسترسی مستقیم ندارند و برپایه طرح سازمان ترافیک که به تایید کمیته ترافیک هم رسیده است، خیابان سبحان به خیابان ۲۴ متری متصل می‌شود. به گفته وحید برجسته نژاد، محور‌های یادشده به همین محور ۲۴ متری وارد می‌شود و بدین ترتیب، خیابان شهیداصلانی و صبا نیز باهم مرتبط می‌شوند. او ادامه می‌دهد: اجرای طرح مسیر دسترسی سبحان به هفت حوض، طبق کمیسیون ماده ۵، باتوجه به حریم کال متوقف شده است.
وی می‌گوید: طرح یادشده را معاونت حمل ونقل وترافیک، تهیه کرده است و به تصویب نهاد‌های مسئول رسیده و قوس‌های موجود براساس آیین نامه ها، تهیه و تنظیم شده است و قوس ایجادشده برای اتصال مسیر به بولوارکوشش، ناگزیر باید ایجاد می‌شده است.

زمین، متعلق به وزارت دفاع است

شهردار منطقه ۷ مشهد درباره موضوعات مرتبط با بوستان قائم نیز بیان می‌کند: در بوستان قائم، سالن شهدای گوهرشاد و زمین روباز چمن برای فعالیت‌های ورزشی شهروندان، ساخته شده است و دسترسی مستقیم این بوستان به ۴۵ متری محدوده را باید سازمان ترافیک تایید کند. برجسته نژاد درمورد زمین بزرگ موجود در محدوده بوستان قائم نیز می‌گوید: این زمین متعلق به وزارت دفاع است و ما در این محدوده اختیاری نداریم. درباره بازگشایی ورودی دایی هم باید گفت به دلیل مشکلات ترافیکی، بازگشایی این معبر امکان پذیر نیست، ضمن اینکه طرح موضوع بازگشایی را سازمان عمران و ترافیک هم تایید کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->